Οι εταιρείες προσέφυγαν τελικά στο Συμβούλιο Επικοινωνίας καταφέρνοντας να αποσπάσουν απόφαση σύμφωνα με την οποία θα πρέπει η επίμαχη διαφήμιση να έχει αποσυρθεί εντός 30 εργάσιμων ημερών. Με βάση αυτή την απόφαση, οι εταιρείες απέστειλαν παράλληλα και εξώδικο στο υπουργείο Πολιτισμού καταγγέλοντας την Coca Cola για παράνομη επικοινωνιακή στρατηγική. Σε ανακοίνωσή τους επισήμαναν ότι «ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα». Και συνέχισαν λέγοντας ότι «το υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος».
«Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας. Ασφαλώς, καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Colaδεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος», επισήμαναν. Ως απάντηση στην εξώδικη διαμαρτυρία το υπουργείο τόνισε από τη μεριά του έχει δρομολογήσει την κατάργηση της υπουργικής απόφασης της Μυρσίνης Ζορμπά με την οποία ηCoca Cola βρέθηκε υπόλογη για την χρήση εθνικών συμβόλων.
Η νυν ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού ισχυρίζεται ότι η υπουργική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης εισήγαγε ουσιαστικά την «προληπτική λογοκρισία για αναπαραστάσεις». Όπως σημείωσε το υπουργείο Πολιτισμού, η εταιρεία Coca Cola Ελλάς απευθύνθηκε το Νοέμβριο του 2018 στις αρμόδιες υπηρεσίες του για να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα.