Αναλυτικά όσα αναφέρει το υπουργείο Παιδείας:
«Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, όπως αυτά προβλέπονται στον ν. 4485/2017, και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια. Θεσμοθετούμε μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας. Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες».
Πρότυπα και πειραματικά σχολεία
«Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι να φέρουμε συνολική ρύθμιση για περαιτέρω ενίσχυση τους. Η νομοθετική μας πρωτοβουλία ενισχύει τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) και τους προσδίδει, εκ νέου, μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος. Περαιτέρω, ενδυναμώνουμε συνολικά τη λειτουργία των ΠΠΣ με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ, τα οποία κατευθύνουν στην ουσία τη δράση των ΠΠΣ. Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων».
Ισοδυναμία τίτλων
«Αποκαθιστούμε στην αγορά εργασίας τους αποφοίτους με τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, διευκολύνει, διαδικαστικά, τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέων ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη – μέλη από το ενωσιακό δίκαιο».